Het begin van mijn avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karen Weerd - WaarBenJij.nu Het begin van mijn avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karen Weerd - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Karen

08 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Na zeer fijne afscheidsborrels met superlieve woorden (ik raad iedereen aan om eens voor langere tijd te vertrekken) was het gister dan zover; op weg naar Schiphol om voor 7 maanden Nederland te verlaten. Het afscheid op Schiphol was emotioneel en het was druk, waardoor ik na de douane me nog een beetje moest haasten om op tijd bij de gate te komen, en ik kon direct het vliegtuig in stappen.

De vlucht; had de beste zitplaats ooit, bij de nooduitgang en daarom direct waar werd ingestapt en uitgestapt en zeeën van beenruimte. Ik dacht dat mijn buurman vlak voor het opstijgen nog een zeer intiem gesprek aan het voeren was, dit bleek ook zo te zijn maar met onze lieve heer boven. Gezegend en wel gingen we dus de lucht in! Brieven gelezen en cadeautjes opengemaakt die ik pas in het vliegtuig mocht openmaken, heel erg lief! De 8u30 min vlogen voorbij verder met wat films en rotirol als maaltijd geserveerd. Het vliegtuig diende bij het landen nog even "gedesinfecteerd" te worden, wat inhield dat we vergast werden met luchtverfrissers..

So far so good, het was lekker warm bij het uitstappen, maar toen maakte ik kennis met de Surinaamse wijze.. Ik moest een uur op mijn koffer wachten, wat bijna knap te noemen is aangezien er maar één vlucht te verwerken viel. Daarna vond ik het taxibedrijf wat mij naar mijn bestemming zou brengen, waar ik in een busje werd geplaatst en even in de veronderstelling was dat ik de enige zou zijn in dat busje. Er bleken echter nog 4 mensen door het busje te worden weggebracht, waardoor ik eerst ruim een uur heb zitten wachten in het busje. Vervolgens bleek ik de laatste te zijn die werd afgezet, waardoor ik nog ruim 2 uur onderweg ben geweest (het valt in 1 uur wel te reizen normaal gesproken). Nou ja, ik ben in ieder geval heelhuids aangekomen!

Het hotel waar ik voorlopig verblijf is luxe en van alle gemakken voorzien. Er zal vanavond een kennismakingsborrel te zijn in het ziekenhuis, verder staat vandaag nog even wat relaxen aan het zwembad op het programma!

Wat me tot nu toe is opgevallen: de verkeersborden zijn hetzelfde als in NL, de drempels zijn veel hoger en frequenter dan in NL (om 300-500m, je kunt er niet harder dan zeg 10km/h overheen..), kraanwater drink je gewoon uit de kraan en de vogels zingen zo mooi :) Tot snel!

  • 08 Februari 2015 - 17:22

    Jasmijn:

    Leuk om te lezen!! Ben benieuwd naar je avonturen/verhalen die nog volgen! Geniet ervan

  • 08 Februari 2015 - 18:19

    Lenneke:

    Spannnennddd

  • 09 Februari 2015 - 13:57

    Gerard:

    Het begin is er...... nu maar hopen dat het werken er ook leuk is.

  • 09 Februari 2015 - 21:33

    Hanja:

    Je hebt al veel mee gemaakt....weten we ook een beetje wat ons te wachten staat!

  • 09 Februari 2015 - 22:35

    Maartje:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en nu rustig even kon relaxen in een luxe hotel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Mijn avonturen tijdens het uitkomen van een langgekoesterde droom; een half jaar wonen en werken in Suriname! Daarna nog een maand reizen met mijn lieve vriendinnetje :)

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7950

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 30 November -0001

Switi Sranan

Landen bezocht: